Materská škola je po rodine najdôležitejším sociálnym prostredím dieťaťa. V predškolskom veku získava dieťa mravné návyky, spôsoby kultúrneho správania, základy životného štýlu a celého života. Materská škola by mala byť pre každé dieťa príležitosťou zmysluplne, bohato a šťastne prežiť vlastné detstvo. Kedy je dieťa šťastné? Vtedy, keď je zdravé, keď cíti lásku a uznanie, keď je činné, keď cíti že ,,už je veľké“, že rastie, že to dokáže samo. V materskej škole je to vtedy - keď je pre dieťa šancou i výzvou. Šancou, ak je schopná uspokojovať potreby detí, akceptovať ich možnosti, priblížiť výchovu detskej prirodzenosti, prispôsobiť sa k dieťaťu. Výzvou, ak dokáže dať priestor na aktívny rozvoj dieťaťa, ak podnecuje jeho zvedavosť, tvorivosť, neustály osobnostný rast, ak sa dieťa chce, môže a vie rozvíjať aj samo. Dnešným deťom chýba ,,citový balzam“, ktorí deti predchádzajúcich generácií nachádzali v rozprávkach, v rozprávaní rodičov a starých rodičov a v prežívaní rôznych rodinných udalostí a tradícií. Naším cieľom je vychovávať deti pomocou lásky, tolerancie a empatie bez čoho nemožno rozvíjať osobnosť dieťaťa. Práve preto kladieme citovú výchovu na popredné miesto.Pre všestranný rozvoj osobnosti detí, pre ďalšie rozvíjanie ich poznatkov, schopností a úspešné začlenenie do života, má veľký význam hra a rozprávka. Cez konanie hrdinov v rozprávkach deti spoznávajú a posudzujú dobro a zlo, vedia odsúdiť konanie ,,záporných“ hrdinov, oceniť konanie kladných hrdinov. Hra a rozprávka dominuje v celom komplexe výchovno- vzdelávacej práce a my si to uvedomujeme.
1. PANI JESEŇ ČARUJE (JESEŇ)
Vitajte v materskej škole (szeptember)
Jeseň klope za dverami (október)
Jesenné cestovanie (november)
2. ROZPRÁVKY ZIMNEJ VÍLY (ZIMA)
Tešíme sa na zimné sviatky (december)
Zimná víla u nás (január)
Dovidenia Zimná víla! (február)
3. JARNÝ VÝLET (JAR)
Príroda sa prebúdza (marec)
Slniečko sa zobudilo (apríl)
Keď všetko kvitne (máj)
4. LETO V ROZPRÁVKOVEJ KRAINE (LETO)
Objavujeme svet okolo nás (jún)
—————